wtorek, 16 sierpnia 2011

Muffinki jagodowe

Sezon na jagody powoli się kończy nad czym bardzo ubolewam, ponieważ zaraz po truskawkach, są to moje ulubione owoce. Na pożegnanie postanowiłam wypróbować nowy przepisy na muffinki jagodowe z książki "Sweet food". Niezbyt przepadam za kombinacją jagód i ciasta, dużo bardziej smakują mi one w prostej wersji, w towarzystwie jogurtu i odrobiny cukru. Jednak muszę przyznać, że w przypadku tych muffinek duet ten zdał egzamin ;)

Muffinki jagodowe:
375g mąki
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
165g brązowego cukru
125g masła
2 jajka
250ml mleka
185g jagód

Masło roztapiamy i odstawiamy do wystygnięcia. Do jednej miski przesiewamy mąkę, proszek do pieczenia, dodajemy cukier. W drugiej misce miksujemy wszystkie 'mokre' składniki - masło, jajka, mleko, do których następnie dodajemy suche mieszając krótko. Na koniec dodajemy do masy jagody i delikatnie mieszamy, starając się aby owoce nie puściły za bardzo soku. Formy do muffinek napełniamy do 3/4 wysokości ciastem i pieczemy w nagrzanym do 190 stopni piekarniku przez ok. 20 minut. Smacznego! ;)

3 komentarze:

  1. Tak, ja także ubolewam nad kończącym się jagodowym sezonem... Muffinki na pożegnanie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Małe pyszności;)pięknie się upiekły,lubię,takie pęknięcia.

    OdpowiedzUsuń
  3. ostatnio też robiłam jagodowe muffiny :) wyszły b. dobre, przepis podobny więc te też pewnie pyszne :):)

    OdpowiedzUsuń